Serra de la Portella. Priorat

Municipis: Capçanes - La Serra d'Almos

Dades Generals de la ruta:
9Km, 552m+, temps estimat 1:33 corrent (tram RUN de possible duatló)
Dades del sender de la Serra de la Portella (Blau):
2.2Km, 224m+, 603m altura màxima, pendent mitjana 8.7%, temps estimat 35 minuts a cops de gas.

Descripció:
PR89 amb inici sender Portella
El sender (antic pas de caçadors)  recorre tota la serra de la Portella fins la punta de la Portella. L’antic pas surt del PR89 i empalma amb el sender del racó dels Vells, una de les obagues mes ufanoses de Capçanes. Us recomanem traçar-lo de pujada (de pujada els senders" asilvestrats" son mes fàcils de seguir).El traçat es reconeix molt be al seu inici (coll de Cavils) fent-se poc a poc mes intuïtiu. Sempre heu d’anar per sobre del cingle del Barranc de la Canyera.Un cop a la part mes alta, tindreu vistes del barranc de Mussefres, La Mola de Capcir i el Montalt (muntanya màgica dels ilercavons).

Sendera consolidada del racó dels Vells
Al final començareu a baixar per l’obaga per empalmar amb el sender que baixa al racó dels Vells (barranc de la Canyera).
Un cop al Barranc seguiu la pista forestal en descendent, creuareu el barranc i desviarem a l’esquerra per pujar al Mas de la Picossa.
De l’últim bancal del Mas surt el sender que us tancarà el cercle, o us permetrà baixar a Capçanes depenent d'on hàgiu començat la ruta.

Dificultats
El sender de la Serra de la Portella no està ni fitat ni pintat en cap tipus de marca (no cal senyalar els racons mes verges del nostre territori). En algun lloc haureu de grimpar sense complicacions, i salvar algun pi caigut.

Vistes del descens del sender de la Picossa
Recomanacions: No perdeu de vista les rames tallades a l'altura del pit i el cap, recordeu que el rebrot de la vegetació ràpidament amaga el ferm dels senders si no son transitats, mentre que les senyals a les parts altes de la vegetació son visibles durant mes temps.
Es quasi imprescindible portar mapa i/o Gps

Alternatives:
Vistes del Montalt des de la Punta de la Portella
Nosaltres us proposem una ruta circular fent la serra de la Portella, el racó dels Vells i la sendera de la Picossa, però teniu infinitats d’alternatives.
Els mes agosarats podeu fer la integral fins dalt del Montalt, en lloc de baixar al racó dels Vells seguiu amunt fins la portella del Montalt (GR7), baixeu 400 metres de GR7 direcció Tivissa i empalmeu a mà esquerra la Canal del Mano (Senyal de fusta), pit i collons fins el Montalt Nord.

Racó dels Vells i punta de la Portella (Mas de la Picossa)

1. Una menció Mooolt especial per al Toni Margalef i el Quim Martinez!! Gràcies a dos "asilvestrats" com ells hem descobert la serra de la Portella. Salut companys!